Winkel-
wagen ( 0 )
Home > Klantenservice >

Retour en Service

Zending retourneren via een UPS access point

Zichttermijn (binnen 30 dagen, niet-goed-geld-terug)

Op elke bestelling die u bij ons doet zit een zichttermijn van 30 dagen. Dat wil zeggen dat u het product gedurende deze periode kunt bekijken, voelen en aanraken. Wellicht is hetgeen wat u heeft besteld toch niet wat u zocht of is een kleur of formaat toch net niet het juiste. In nagenoeg alle gevallen kunt u het artikel aan ons retourneren. De retourzending is gratis, ongeacht de grootte en het gewicht van uw bestelling. Deze kosten worden in mindering gebracht op de creditnota. Wilt u het artikel zo voordelig mogelijk retourneren? Maak dan gebruik van onze retour procedure. U kunt natuurlijk ook op een andere manier uw artikel retourneren, via onderstaand postbus adres. Deze kosten zijn dan geheel voor eigen rekening.

Conrad
Postbus 14100
8000 GD Zwolle


Uitgebreid gebruik maken van het product gedurende de zichttermijn is namelijk niet de bedoeling. Retourneren is dan niet meer mogelijk.

U kunt uw retourzending online bij ons aanmelden

Wanneer u de stappen van het retourproces doorlopen heeft, ontvangt u van ons een email met de verzendinstructies en het retourlabel. Deze mag u uitprinten en op de doos plakken. Let op: Indien u onder stap 4 een ander adres ingeeft, wordt dit niet gezien als een adreswijziging.

Het product dient inclusief bijbehorende accessoires teruggestuurd te worden. En, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele en onbeschadigde verpakking. Wij adviseren u om eigen aangeschafte producten uit het artikel te halen (bijv. batterijen, geheugenkaartjes). Conrad is hier niet verantwoordelijk voor.Vervolgens kunt u de doos inleveren bij een UPS access point bij u in de buurt..

Uw retourzending wordt in ons magazijn in Zuid-Duitsland afgehandeld, de afhandeltijd bedraagt ongeveer 2 weken.

Particuliere klanten: Het aankoopbedrag storten wij automatisch terug op uw rekening. Business klanten: Het aankoopbedrag wordt niet automatisch teruggestort, omdat zakelijke klanten veelal op rekening bestellen. Klik hier om uw terugbetaling aan te vragen.

Het is niet mogelijk om via het retourproces het product te ruilen voor een ander soort product. Hiervoor kunt u een nieuwe bestelling plaatsen op www.conrad.be.

Is uw pakket zwaarder dan 20 kilo en/of langer dan 97cm?

Is uw pakket zwaarder dan 30 kilo en/of langer dan 97cm? Laat het ons dan even weten. Wij kunnen dan een afhaalopdracht voor u inplannen. Een chauffeur van TNT komt het pakket dan kosteloos bij u afhalen. Hiervoor hoeft u de zending niet online aan te melden. Wel dient er een retourformulier in de doos toegevoegd te worden, deze kunt u downloaden en uitprinten.

Garantie / technisch defect

Het is vervelend als een artikel niet naar behoren werkt of in de loop der tijd defect gaat. Conrad Electronic Benelux BV conformeert zich aan de Algemene Voorwaarden van het BeCommerce label. In artikel 10 van onze Algemene Voorwaarden vindt u informatie over garantie.

Standaard krijgt u bij Conrad op bijna alle producten 2 jaar garantie, één van de zekerheden van winkelen bij Conrad. Verbruiksartikelen of artikelen die aan slijtage onderhevig zijn (zoals lampen, batterijen, losse componenten e.d.) zijn van deze garantie uitgesloten.

Indien u een defect artikel wilt retourneren, dan verzoeken wij u om uw retourzending online aan te melden en vervolgens in te leveren bij een UPS access point. Let op: Indien u onder stap 4 een ander adres ingeeft, wordt dit niet gezien als een adreswijziging. Wij verzoeken u het artikel te verpakken in een voor vervoer geschikte verpakking, inclusief alle bijbehorende accessoires/handleidingen en kopie factuur.

Doorloop de stappen in het registratieproces. U ontvangt van ons een retournummer en daarna ontvangt u een email met de verzendinstructies en het retourlabel. Print het retourlabel uit en plak dit op het pakket. Verpak de zending indien redelijkerwijs mogelijk in originele, onbeschadigde verpakking en lever het in bij een UPS access point. Wij adviseren u om eigen aangeschafte producten uit het artikel te halen (bijv. batterijen, geheugenkaartjes). Conrad is hier niet verantwoordelijk voor. Klik hier voor een UPS access point bij u in de buurt.

Is uw pakket zwaarder dan 20 kilo en/of langer dan 97cm?

Voor het retourneren van pakketten zwaarder dan 30 kilo en langer dan 97cm neemt u eerst contact op met ons Customer Contact Center. Klik hier voor onze contactgegevens. Wij kunnen dan een afhaalopdracht voor u inplannen. Print het retourformulier uit en stop het ingevulde retourformulier in de doos die onze vervoerder komt ophalen.

Hoe verloopt een garantieprocedure verder?

Op het moment dat uw retour in ons magazijn is aangekomen, wordt het defect van het artikel beoordeeld. De retourafdeling bekijkt of het defect komt door een ondeugdelijk product of wellicht door onjuist gebruik.

Vervolgens kan de retourafdeling er voor kiezen om het artikel ter reparatie naar de fabrikant door te sturen of om direct over te gaan tot omruiling. Indien het artikel ter reparatie door wordt gestuurd, wordt u hierover per e-mail geïnformeerd. Omruilen voor hetzelfde artikel, worden doorgaans zonder overleg direct uitgevoerd.

Indien er sprake is van de overschrijding van de garantietermijn dan wordt u geïnformeerd per e-mail. Hierin wordt u de onderstaande keuze voorgelegd:

  • eigen artikel terug
  • het artikel laten repareren tegen betaling
  • een nieuwe artikel toesturen tegen betaling

Artikel ruilen

Het is mogelijk een artikel te vervangen indien:

  • u een artikel defect of beschadigd heeft ontvangen
  • u een verkeerd artikel heeft ontvangen
  • het artikel niet compleet is

U kunt uw artikel online aanmelden en hierbij aangeven dat u een vervanging wenst en de retourreden ingeven die voor uw artikel van toepassing is.
Vervolgens stuurt u het artikel retour via een UPS access point.
Wij sturen u het nieuwe artikel toe zodra wij het geretourneerde artikel hebben ontvangen.

Het is niet mogelijk om een artikel om te ruilen voor een artikel met een ander artikelnummer.
Binnen de 30 dagen zichttermijn kunt u kiezen voor een creditering in plaats van een omruiling. Voor het andere artikel kunt u dan een nieuwe bestelling plaatsen.

Mocht u nog vragen hebben over bovenstaande, neem dan contact met ons op.

Is uw pakket zwaarder dan 30 kilo en/of langer dan 97cm? Laat het ons dan even weten. Wij kunnen dan een afhaalopdracht voor u inplannen. Een chauffeur van TNT komt het pakket dan kosteloos bij u afhalen. Hiervoor hoeft u de zending niet online aan te melden. Wel dient er een retourformulier in de doos toegevoegd te worden, deze kunt u downloaden en uitprinten.

 
Zichttermijn   |   Herroepingsrecht   |   Algemene voorwaarden   |   BeCommerce   |   Cookies   |   Contact   |   Over Conrad   |   Privacy   |   Zoeken A – Z   |   Merken A – Z   |   Affiliateprogramma   |   Service

* Gratis verzending vanaf € 20,- (m.u.v. vooruitbetaling en betaling via factuur).