Winkel-
wagen ( 0 )
Home > Klantenservice > Bezorging >

Service en Retour

Inhoud

Retourneren van een artikel

Zending zonder kosten retourneren via een KIALA servicepunt

Zichttermijn (binnen 30 dagen, niet-goed-geld-terug)

Op elke bestelling die u bij ons doet zit een zichttermijn van 30 dagen. Dat wil zeggen dat u het product gedurende deze periode kunt bekijken, voelen en aanraken. Wellicht is hetgeen wat u heeft besteld toch niet wat u zocht of is een kleur of formaat toch net niet het juiste. In nagenoeg alle gevallen kunt u het zonder kosten aan ons retourneren. Uitgebreid gebruik maken van het product gedurende de zichttermijn is namelijk niet de bedoeling. Retourneren is dan niet meer mogelijk.

U kunt uw retourzending online bij ons aanmelden.

Wanneer u de stappen van het retourproces doorlopen heeft, ontvangt u van ons een email met de verzendinstructies en het retourlabel. Deze mag u uitprinten en op de doos plakken.
Let op: Indien u onder stap 4 een ander adres ingeeft, wordt dit niet gezien als een adreswijziging.

Het product dient inclusief bijbehorende accessoires teruggestuurd te worden. En, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele en onbeschadigde verpakking. Wij adviseren u om eigen aangeschafte producten uit het artikel te halen (bijv. batterijen, geheugenkaartjes). Conrad is hier niet verantwoordelijk voor.Vervolgens kunt u de doos inleveren bij een Kialapunt bij u in de buurt.

Uw retourzending wordt in ons magazijn in Zuid-Duitsland afgehandeld, de afhandeltijd bedraagt ongeveer 2 weken.

Particuliere klanten: Het aankoopbedrag storten wij automatisch terug op uw rekening.
Business klanten: Het aankoopbedrag wordt niet automatisch teruggestort, omdat zakelijke klanten veelal op rekening bestellen. Klik hier om uw terugbetaling aan te vragen.

Het is niet mogelijk om via het retourproces het product te ruilen voor een ander soort product. Hiervoor kunt u een nieuwe bestelling plaatsen op www.conrad.be.

Is uw pakket zwaarder dan 20 kilo en/of groter dan 175x58x78 cm?

Is uw pakket zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175x58x78 cm? Laat het ons dan even weten. Wij kunnen dan een afhaalopdracht voor u inplannen. Een chauffeur van TNT komt het pakket dan kosteloos bij u afhalen. Hiervoor hoeft u de zending niet online aan te melden. Wel dient er een retourformulier in de doos toegevoegd te worden, deze kunt u downloaden en uitprinten.

Garantie / technisch defect

Het is vervelend als een artikel niet naar behoren werkt of in de loop der tijd defect gaat. Conrad Electronic Benelux BV conformeert zich aan de Algemene Voorwaarden van het BeCommerce label. In artikel 10 van onze Algemene Voorwaarden vindt u informatie over garantie.

Standaard krijgt u bij Conrad op bijna alle producten minimaal 2 jaar garantie, één van de zekerheden van winkelen bij Conrad. Verbruiksartikelen of artikelen die aan slijtage onderhevig zijn (zoals lampen, batterijen, losse componenten e.d.) zijn van deze garantie uitgesloten.

Indien u een defect artikel wilt retourneren, dan verzoeken wij u om uw retourzending aan te melden via: http://conr.be/retour-garantie en vervolgens in te leveren bij KIALA. Let op: Indien u onder stap 4 een ander adres ingeeft, wordt dit niet gezien als een adreswijziging. Wij verzoeken u het artikel te verpakken in een voor vervoer geschikte verpakking, inclusief alle bijbehorende accessoires/handleidingen en kopie factuur.

Doorloop de stappen in het registratieproces. U ontvangt van ons een retournummer en daarna ontvangt u een email met de verzendinstructies en het retourlabel. Print het retourlabel uit en plak dit op het pakket. Verpak de zending indien redelijkerwijs mogelijk in originele, onbeschadigde verpakking en lever het in bij een KIALA servicepunt. Wij adviseren u om eigen aangeschafte producten uit het artikel te halen (bijv. batterijen, geheugenkaartjes). Conrad is hier niet verantwoordelijk voor. Klik hier voor een KIALA servicepunt bij u in de buurt.

Is uw pakket zwaarder dan 20 kilo en/of groter dan 175x58x78 cm?
Voor het retourneren van pakketten zwaarder dan 30 kilo en groter dan 175x58x78 cm neemt u eerst contact op met ons Customer Contact Center. Klik hier voor onze contactgegevens of op onderstaande button "stel een vraag. Wij kunnen dan een afhaalopdracht voor u inplannen. Print dit retourformulier uit en stop het ingevulde retourformulier in de doos die onze vervoerder komt ophalen.

Hoe verloopt een garantieprocedure verder?
Op het moment dat uw retour in ons magazijn is aangekomen, wordt het defect van het artikel beoordeeld. De retourafdeling bekijkt of het defect komt door een ondeugdelijk product of wellicht door onjuist gebruik. Vervolgens kan de retourafdeling er voor kiezen om het artikel ter reparatie naar de fabrikant door te sturen of om direct over te gaan tot omruiling. Indien het artikel ter reparatie door wordt gestuurd, wordt u hierover per e-mail geïnformeerd. Omruilen voor hetzelfde artikel, worden doorgaans zonder overleg direct uitgevoerd. Indien er sprake is van de overschrijding van de garantietermijn dan wordt u geïnformeerd per e-mail. Hierin wordt u de onderstaande keuze voorgelegd:

  • eigen artikel terug
  • het artikel laten repareren tegen betaling
  • een nieuwe artikel toesturen tegen betaling

Artikel ruilen

Het is mogelijk een artikel te vervangen indien:

  • u een artikel defect of beschadigd heeft ontvangen
  • u een verkeerd artikel heeft ontvangen
  • het artikel niet compleet is

U kunt uw artikel aanmelden via http://conr.be/retour-zichttermijn en hierbij aangeven dat u een vervanging wenst en de retourreden ingeven die voor uw artikel van toepassing is. Vervolgens stuurt u het artikel retour via een KIALA servicepunt. Wij sturen u het nieuwe artikel toe zodra wij het geretourneerde artikel hebben ontvangen.

Het is niet mogelijk om een artikel om te ruilen voor een artikel met een ander artikelnummer. Binnen de 30 dagen zichttermijn kunt u kiezen voor een creditering in plaats van een omruiling. Voor het andere artikel kunt u dan een nieuwe bestelling plaatsen.

Mocht u nog vragen hebben over bovenstaande, neem dan contact met ons op.

Is uw pakket zwaarder dan 20 kilo en/of groter dan 175x58x78 cm? Klik dan hier voor de retourinstructies

Terugzenden van pakketten zwaarder dan 20 kilo en groter dan 175x58x78 cm

Voor het retourneren van pakketten zwaarder dan 20 kilo en groter dan 175x58x78 cm neemt u eerst contact op met ons Customer Contact Center. Wij kunnen dan een afhaalopdracht voor u inplannen.


Garantie

Bij ons ontvangt u op bijna alle producten een garantie van minimaal 2 jaar. Vertoont het product binnen deze periode mankementen dan kunt u deze zonder kosten aan ons retourneren. Een zekerheid bij Conrad.
Dit geldt niet voor alle producten. Verbruiksvoorwerpen die onderhevig zijn aan slijtage zoals lampen, batterijen of losse componenten zijn uitgesloten van garantie.

Wanneer u een product retour heeft gezonden bekijken wij of we het artikel direct vervangen voor een nieuw exemplaar of dat wij deze opsturen naar de leverancier ter reparatie. In beide gevallen ontvangt u na ongeveer 2 weken bericht van ons. Reparatie duurt ongeveer 4 tot maximaal 6 weken.

Indien u een artikel retourneert zorg er dan voor dat het artikel zo compleet mogelijk, inclusief alle bijbehorende accessoires en handleidingen retour gezonden wordt. Mocht u het artikel hebben ingebouwd, dan dient u deze uit te bouwen en alleen het originele artikel te retourneren.
Indien u een defect artikel wilt retourneren, dan verzoeken wij u om uw retourzending aan te melden via: http://conr.be/retour-garantie en vervolgens in te leveren bij KIALA.
Wij verzoeken u het artikel te verpakken in een voor vervoer geschikte verpakking, inclusief alle bijbehorende accessoires/handleidingen en kopie factuur.


Garantie en verlenging

Standaard krijgt u bij Conrad op bijna alle producten minimaal 2 jaar garantie, één van de zekerheden van winkelen bij Conrad.

De standaardgarantie (2 jaar) doet geen afbreuk aan uw wettelijke rechten welke u als consument al heeft aangaande garantie en conformiteit.


Retourneren van oude elektrische apparaten

Recyclen van oude producten

In een oud, niet werkend elektronisch apparaat zitten vaak nog vele bruikbare onderdelen. Dergelijke apparaten dienen dan ook verantwoord afgevoerd te worden. U kunt met het oude product altijd terecht bij uw lokale Milieustraat, waar u het product kosteloos kunt inleveren

Als u bij Conrad een product ter vervanging koopt, kunt u het oude product ook bij ons inleveren. U kunt dit aanvragen via email of telefonisch.

Bereikbaar van ma. t/m vr. van 10:00 tot 17:00 uur
+31 (0)88 - 4285477 (30 cent per minuut ).
Nadat de afspraak gemaakt is, komen wij het product bij u ophalen en zorgen voor een verantwoorde wijze van afvoeren.


Herroepingsrecht

"Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil er toch van afzien."

Wanneer je je bestelling hebt afgerond, is er sprake van een overeenkomst met betalingsverplichting. Volgens nieuwe Europese wetgeving mag je deze overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van reden herroepen. Dat heet herroepingsrecht. Wij, Conrad Electronic Benelux BV, hanteren hiervoor zelfs een periode van 30 dagen. Je hebt bij ons dus 30 dagen bedenktijd op je bestelling. Deze termijn gaat in op de dag dat je je bestelling ontvangt, of (bij een gespreide levering) op de dag dat het laatste product van je bestelling is afgeleverd. De zekerheid van 30 dagen bedenktijd had je al bij ons en dat blijft ook zo.

Om een beroep te doen op het herroepingsrecht, dien je ons, binnen de herroepingstermijn van 30 dagen, ervan op de hoogte te stellen dat je de overeenkomst wilt herroepen. Volgens dezelfde Europese Wetgeving dienen wij jou de mogelijkheid te geven om je herroeping aan te kondigen via dit herroepingsformulier. Het is echter niet verplicht (en ook niet noodzakelijk) om hier gebruik van te maken. Je kan bij ons namelijk snel en gemakkelijk je retourzending aanmelden via 12return.

Wanneer je de overeenkomst herroept, met of zonder herroepingsformulier, ontvang je je aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten bij een standaardlevering) binnen 14 dagen van ons terug. Je dient je bestelling terug te sturen voordat deze termijn van 14 dagen is verstreken. Bewaar het retourbewijs, want je moet kunnen aantonen dat je de bestelling hebt geretourneerd.

Herroep je direct na het bestellen (en we kunnen je bestelling nog annuleren), dan hoef je verder niks te doen. Wanneer je bestelling al onderweg is, dien je deze te weigeren bij de deur. Heb je het pakket al in huis, stuur deze dan terug via 12return. We gaan pas tot terugbetaling over wanneer je de producten terug hebt gestuurd.


 
Zichttermijn   |   Herroepingsrecht   |   Algemene voorwaarden   |   BeCommerce   |   Cookies   |   Contact   |   Over Conrad   |   Privacy   |   Zoeken A – Z   |   Merken A – Z   |   Affiliateprogramma   |   Service

* Gratis verzending vanaf € 35,- (m.u.v. vooruitbetaling en betaling via factuur).