Conrad bestaat 100 jaar


"Met pioniersgeest en passie op weg om hét toonaangevende Europese B2B- sourcing platform te worden: een succesverhaal met traditie."

© Conrad Electronic SE

 

"Het nieuwe jaar is een heel bijzonder jaar voor ons: we kijken met trots terug op 100 jaar Conrad. Dankzij onze pioniersgeest, onze bereidheid tot verandering en de passie van onze medewerkers om altijd het beste voor onze klanten te geven, zijn wij de afgelopen 100 jaar gegroeid en hebben wij onszelf vooral steeds opnieuw uitgevonden. Wij willen dit vieren met onze medewerkers, zakenpartners en klanten, die zich dit jaar kunnen verheugen op vele leuke evenementen.

Onze oprichter Max Conrad bedacht al de leidraad die Conrad ook vandaag nog tot een succesvol bedrijf maakt: we willen meer zijn dan een detailhandelaar en echte toegevoegde waarde creëren voor onze klanten. Vertrouwen in verandering en moed maken deel uit van ons DNA. De wereld verandert voortdurend en ook de behoeften van de klant veranderen. Hier tijdig en gericht op reageren is wat ons succesvol maakt. De bijna uitzichtloze periode na de Tweede Wereldoorlog bracht zeker een van de grootste veranderingen teweeg: De familie Conrad, oorspronkelijk gevestigd in Berlijn, moest hun geboortestad verlaten en het bedrijf dat zij daar met succes hadden opgebouwd opgeven. Met bijna 5.000 geredde onderdelen werd in Hirschau in de Oberpfalz niet alleen een particulier, maar ook een professioneel nieuw begin gezocht en met succes beheerst. De jaren zeventig markeerden ook een belangrijke stap in de geschiedenis van het bedrijf, toen de uitbreiding en modernisering van de postorderactiviteiten centraal kwamen te staan.

Onze focus op de B2B-activiteiten in de afgelopen jaren weerspiegelt ook de moed van Conrad om te veranderen: met onze transformatie tot het toonaangevende Europese B2B-inkoopplatform voor technische benodigdheden hebben we een duidelijke koerswijziging doorgevoerd. Wij hebben ons gericht op nieuwe doelgroepen, catalogi afgeschaft, distributiekanalen verlaten en het bedrijf ondanks alles stabiel door deze enorme veranderingen geleid. Dit was een moedige en noodzakelijke stap, die recht doet aan de behoeften van onze klanten en de koers uitzet voor een succesvolle toekomst. Onze nieuwe branding staat hier ook voor: het symboliseert de toekomstgerichtheid van Conrad Electronic: een familiebedrijf dat trouw blijft aan zijn principes en versterkt vooruitgaat.

De drijvende factor achter ons succesverhaal blijft altijd dezelfde: het is de menselijke factor. Duizenden Conradianen* van verschillende generaties, namen en nemen de uitdagingen van hun tijd aan, veranderden Conrad en maakten en maken ons tot het succesvolle bedrijf dat we nu zijn. Zij zijn All parts of success."

Your Ralf Bühler
CEO Conrad Electronic